קצבה מיוחדת לנפגעי עבודה

לא משנה מה המקצוע שלנו והיכן אנחנו עובדים – הפרנסה שלנו תלויה במידה רבה או במידה מוחלטת בבריאות הגופנית שלנו. אם אנחנו נפגעים בתאונה ואיננו יכולים ללכת, להתנייד או להשתמש בידיים בצורה תקינה, להרים משאות, או אפילו להתרכז כהלכה לזמן ממושך בביצוע עבודתנו – יש לכך השפעה על היכולת שלנו לעבוד ואולי אתם זכאים לקצבה מיוחדת לנפגעי עבודה. כאשר כושר העיסוק שלנו נפגע אם כן גם היכולת שלנו להתפרנס.

אם אנחנו נקלעים לתאונה במהלך העבודה וגם ממנה או אליה, התאונה נחשבת לתאונת עבודה. כל עוד התאונה נגרמה בעקבות העבודה שלנו, בין אם בצורה ישירה או עקיפה – המוסד לביטוח לאומי יכיר בה כתאונת עובד. חשוב לדעת, כי כאשר המוסד לביטוח לאומי מכיר בנו כנפגעי עבודה. אלה שהוכרו כך על ידי ביטוח לאומי יהיו זכאים בנסיבות מסוימות גם  לקצבה נוספת שנקראת קצבה מיוחדת.

הקריטריונים לקבלת קצבה מיוחדת:

1. נפגעי עבודה אשר המוסד לביטוח קבע להם נכות צמיתה מעבודה בשיעור של 75% לפחות
  2. נפגעי עבודה שהמוסד לביטוח לאומי קבע להם שיעור של 65% עד 74% נכות צמיתה ורופא של הביטוח הלאומי אישר כי ישנה מוגבלות וקושי בהליכה ורופא מטעם המוסד לביטוח לאומי
  3. פקיד השיקום במוסד לביטוח לאומי קבע בחוות דעתו כי יש לנפגעים צרכים מיוחדים (טיפול אישי והוצאות מיוחדות) הנובעים מנכותם עקב תאונת העבודה

על מנת להיות זכאים לקבצה המיוחדת לא צריך לעמוד בשלושת התנאים. אפילו לא בשניים מהם: מספיק אחד.

קצבה מיוחדת לנפגעי עבודה

כמה כסף מקבלים

נפגעי עבודה זקוקים לפיצוי ולקצבה על מנת לשמור את הראש מתחת למים ולא להיקלע לחובות בעקבות הפגיעה ביכולת להתפרנס. סכום הקצבה נקבע בהתאם לסוג העזרה הנדרשת, על פי ארבע רמות סיוע שהגבוהה מביניהן לא תעלה על 25 אחוז מקצבת הנכות מעבודה המרבית. מקסימום הקצבה המיוחדת יכולה להיות בסך של מעל 8,000 ₪ מדי חודש בחודשו.

מי שמאבד חלק או את כל שכרו או את מקור הכנסתו בעקבות תאונת עבודה ואינו יכול לעבוד – זכאי גם לטיפול רפואי חינם שיסייע לו לצלוח את הימים הלא פשוטים שלאחר הפגיעה. הקצבה המיוחדת עושה אף מעבר לכך ונועדה לאפשר לנפגעי עבודה להשתקם אט אט ולהמשיך לחיות חיים בכבוד.

מה עושים על מנת לקבל את הקצבה

נפגעי עבודה העומדים בקריטריונים ומתקשים לקבל הקצבה – נמליץ להם להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום נכות נפגעי עבודה על מנת לממש זכויותיו על פי הדין.

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ביורוקרטי עתיק שהתהליכים הסבוכים בו לא מסייעים לנפגעים לממש את זכויותיהם. לעיתים אף הפוך מכך. ישנם טפסים מורכבים ולא ברורים שמילוי לא נכון שלהם עלול לעלות לממלא באלפי שקלים, ובמקרים מסוימים אף הרבה יותר מכך.

לכן כדאי למן ההתחלה להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית מומחה שיעבור איתנו שלב שלב ויוודא שאנחנו עולים בכל המדרגות הנכונות ולא פונים לשבילים ללא מוצא. עורכי דין שעברו את התהליך הזה פעמים רבות יודעים מה הן דרכי הקיצור והשיטות היעילות ביותר להתקדם עד לקבלת הפיצויים.