תאונות דרכים כיסוי ביטוחי

הכיסוי הביטוחי שלכם למקרה של תאונה, הוא עניין שחשיבותו משתקפת בצורה המלאה, רק ברגע האמת, כשתאונת דרכים אכן מתרחשת, ואז אתם עלולים לגלות שבמקרים של תאונות דרכים כיסוי ביטוחי עשוי להציל אתכם. או אז אפשר להבין את היקף העלויות של אירוע כזה, הן עלויות תיקון והן עלויות פיצוי ושיפוי, הן עבורנו כבעלי הרכב והן עבור כל אחד מן המעורבים בתאונה. נתחיל בכך, שעל כיסוי העלויות הנגזרות מן התאונה אחראי הגורם האשם, שנקבע על ידי חוקרי תאונות הדרכים במשטרה, ובמקרים בהם אין הסכמה על האשמה, בבית המשפט. יחד עם זאת, ישנן פוליסות ביטוח המעניקות למחזיק בהן פיצוי בסעיפים ספציפיים, בנוסף על הפיצוי המתקבל על ידי הגורם האשם בתאונה.

תאונות דרכים כיסוי ביטוחי: שלושה סוגים מרכזיים

ככלל, בהקשר הספציפי של תאונות דרכים כיסוי ביטוחי יכול להיות מיושם בשלוש תצורות מרכזיות של ביטוח רכב, המעניקות כיסוי ביטוחי בתאונות דרכים, כשכל סוג ביטוח מכסה נסיבות שונות של תאונות דרכים:

ביטוח מקיף – כיסוי מלא של נסיבות תאונות דרכים

הביטוח שמספק את הכיסוי המקיף ביותר, כשמו כן הוא, הוא הביטוח המקיף. משמעותו של הביטוח המקיף היא, כי בעלי הפוליסה מבוטחים גם במקרה שהם האשמים בתאונה, ולמעשה מכוסים סביב כל נזק הנגרם לרכב, בכפוף לתנאי הפוליסה. בתחום של תאונות דרכים כיסוי ביטוחי מתייחס למגוון רחב של נסיבות תאונה לרבות תאונה בין שני כלי רכב, תאונה בין כלי רכב ממונע לכלי רכב לא ממונע, תאונה בין כלי רכב להולך רגל, תאונה בין רכב ובין חפץ דומם וכן הלאה. ביטוח מקיף למעשה מכסה את כל סוגי תאונות הדרכים, ומעניק לבעלי הפוליסה ראש שקט בכל מצב, כל עוד כמובן, עמד בעל הפוליסה בתנאים הנדרשים בפוליסה.

תאונות דרכים עם כיסוי ביטוחי

ביטוח צד ג' – כיסוי בגין פיצוי צד שלישי

ביטוח צד ג' הוא ביטוח שמופעל כאשר בעל הפוליסה פוגע וגורם נזק לצד שלישי ואחראי על פיצויו. במידה ובעל הפוליסה נפגע בתאונה שבה הגורם הפוגע הוא האשם, אין צורך כלל בכיסוי ביטוחי, מכיוון שכל רכיבי הפיצוי יכוסו באמצעות פוליסת הנהג האשם. כאשר בעל הפוליסה הוא האשם, יהיה עליו לפצות את הגורם הנפגע, וייתכנו כמה גורמים כאלה: נפגעים גופנית, פגיעה ברכוש פרטי, פגיעה ברכוש ציבורי וכן הלאה. ביטוח צד ג' מכסה את כל חובות הפיצוי של בעל הפוליסה כלפי צד שלישי כלשהו.

ביטוח חובה – ביטוח בסיסי וראשוני לכל מקרה תאונה

בתחום של תאונות דרכים כיסוי ביטוחי יכול להגיע במגוון תצורות והיקפי כיסוי, אך לכל רכב העולה על הכביש, חייב להיות ביטוח מינימלי שמכסה את חובתו כלפי החברה. כך למשל, אם נהג אשם בתאונה אך אין לו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', עדיין צריך להיות מקור שיממן עבורו נזקים כבדי משקל סביב נזקי גוף שנגרמו. ביטוח חובה הוא מעין ביטוח שמשלם כל נהג למדינה, ובתמורה המדינה מעניקה לו את ההגנה הבסיסית ביותר. ביטוח זה מיועד לכסות במקרים מסויימים, גם נזקים שנגרמו לרכוש ציבורי. עורך דין תאונות דרכים יוכל לעזור לכם למצות את הזכויות שלכם ולהסביר לכם מהן האפשרויות העומדות בפניכם, בהתחשב בפוליסה שבבעלותכם.

תנאי הכיסוי הביטוחי

בכל סוג של כיסוי ביטוחי נקבע היקף הכיסוי ותנאי הכיסוי על פי הפוליסה שרכש בעל הפוליסה המבוטח. תנאים אלה מגדירים את הפעולות שעל בעל הפוליסה לנקוט בהם ואת המגבלות החלות עליו במסגרת הפוליסה, על מנת שיוכל להפעיל את הפוליסה ברגע האמת. בהקשר של תאונות דרכים כיסוי ביטוחי יכול להתייחס לגיל הנהג, היסטוריית עבירות ותביעות ביטוח, וותק הנהג מאז הוציא רישיון נהיגה וכן הלאה. במקרה של ביטוח מקיף ישנם תנאים נוספים כמו החובה להתקין אזעקה, אימובילייזר וכן הלאה, אך תנאים אלה אינם מתייחסים למקרים של תאונות דרכים, אלא יותר למקרים של גניבת רכב.