רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים גרפיקה

עם השנים, הניתוחים הפלסטיים הופכים לנפוצים יותר בישראל ובשנה החולפת ניתן לזהות מגמת עלייה משמעותית בצריכה הישראלית בשירותי אסתטיקה ויחד עם זאת עם במגמת רשלנות הרפואית בניתוחים פלסטיים. סוגים רבים ושונים של ניתוחים פלסטיים מבוצעים על ידי מנתחים פלסטיים מדי יום. חלק מהניתוחים הם לדוגמה: ניתוח שאיבת שומן, הגדלת חזה, ניתוח אף או ניתוח עפעפיים. ההבדל העיקרי בין ניתוחים פלסטיים לניתוח כירורגי אחר הוא – העדר הצורך הרפואי. רוב הניתוחים הפלסטיים מבוצעים כצורך אסטטי של המטופל בלבד. במקרים מסויימים כן יש התערבות של כירורגים פלסטיים על מנת לממש אופי טיפול מסוים, למשל בתאונות דרכים במקרים של קטיעות גפיים.

רוב הטיפולים והניתוחים הפלסטיים מסתיימים לשביעות רצונם של המטופלים. אך, חשוב לזכור, כי כשהצורך הרפואי לא באמת קיים, והביקוש לטיפולים נורא גבוה – נכנס לתמונה האלמנט המסחרי שמביא עימו שיטות שיווק מגוונות לטיפולים שלא נעשים בידי מומחים. תחילה, חשוב להבין שניתוח פלסטי הוא אופרציה כירורגית לכל דבר ולפעמים אף פולשנית הרבה יותר.

חוסר שביעות רצון בניתוחים פלסטיים גרפיקה

חוסר שביעות רצון מהתוצאה אינו מעיד על רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

כשמדובר בניתוח פלסטי, התוצאה לא נמדדת רק בהיבט רפואי של החלמה ותופעות לוואי אלא גם לפי שביעות הרצון של המטופל. האם הניתוח הביא לתוצאה לה כיוון המטופל? חשוב לציין כי יש הבדל משמעותי בין חוסר שביעות רצון מהניתוח הפלסטי לבין פגיעה ממשית שעליה ניתן לבסס עילת רשלנות רפואית. גם בתחום זה כמו בשאר התחומים הכירורגיים – לא כל הניתוחים מסתיימים בהצלחה ובהרבה מקרים קשה לבסס את הקשר הישיר בין האסתטיקה של התוצאה לעילת הרשלנות.

"הסכמה מדעת" – גם בניתוחים פלסטיים

סיבה נפוצה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי היא כי המנותח לא היה מודע לסיבוכים אפשריים הקשורים בניתוח ובזמן ההחלמה ממנו או כי לא היה תיאום ציפיות ביחס לסיכויי ההצלחה של הניתוח. הדין מחייב את הרופא המנתח להסביר למנותח על כל הגורמים הקשורים להליך הכירורגי, כולל סיכונים וסיבוכים אפשריים, תופעות לוואי בזמן ההחלמה, שימוש ומניעה בשימוש בתרופות מסוימות וכן גם להציע ולהסביר על שיטות טיפול אלטרנטיביות אם קיימות.

נוסיף שאנו ממליצים "לקחת את הזמן" בכל הנוגע לניתוחים פלסטיים אסתטיים, כיוון שאין צורך רפואי דחוף לבצעם, אם הינכם עתידים לעבור פרוצדורה רפואית פלסטית, קחו את הזמן להבין את כל ההיבטים ובקשו מהמנתח להסביר לכם הכל בצורה מוקפדת.

התנהלות רפואית שגויה במקרי רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

התנהלותו של מנתח פלסטי חייבת תמיד להיות מקצועית וללא רבב, כבכל תחום רפואי אחר, כל חריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל עלולה להיחשב רשלנות רפואית. בתי המשפט הדגישו לא אחת כי האופי של הניתוחים הפלסטיים והעדר הצורך הרפואי, מטילים חובת זהירות מוגברת, בכל הקשור גם לרמת המיומנות והזהירות הנדרשת מהמנתח הפלסטי.

ביסוס עילת הרשלנות הרפואית

הוכחת מקרי רשלנות בניתוחים פלסטיים דורשת יכולת לנתח באופן יעיל ראיות בעלות אופי רפואי מורכב, מתמונות לפני ואחרי ועד לדו"חות הניתוח ותוכנית המעקב. נדרש ייעוץ מקצועי מעמיק על ידי מומחי פלסטיקה כירורגית שיוכלו להעריך את התנהלותו של המנתח ולספק חוות דעת האם מעשיו ומחדליו חרגו מהסטנדרט הטיפול המקובל וגרמו לרשלנות. חוות דעת של מומחים היא קריטית במקרי רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים. חברת עורכי הדין דורית קורץ ושות' מביאה הבנה עמוקה הן של המורכבויות הרפואיות של ניתוחים פלסטיים והן של העקרונות המשפטיים המבססים תביעות רשלנות.

הנזק הוא לא רק פיזי כשמדובר ברשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

כאמור, נזקים בגין רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים עשויים להיות מטלטלים. לצד הפגיעה באסתטיקה והסיבוכים הרפואיים, עשוי להיווצר משבר אמון חריף בין המטופל למנתח. הליך התביעה עשוי להיות ארוך ומורכב ולכן, חשוב שעורך הדין שלך לא רק יתמוך בך מקצועית, אלא גם יספק לך אי של שקט בתוך מצב מסובך וקשה. הוכחת הנזקים הנפשיים בפני עצמה היא הליך מורכב מאוד ולפעמים בתביעות רשלנות רפואית המצב יראה כאילו ישנה חשיבות משנית לבריאות הנפש של המטופל.

אנחנו מלווים כבר למעלה מעשור מיוצגים בתחום הרשלנות הרפואית. ההיכרות המעמיקה שלנו עם האתגרים הייחודיים הקשורים להוכחת רשלנות ולביסוס קשר סיבתי במקרים אלו, מאפשרת לנו לבנות עילות חזקות ולבסס אותן בבתי המשפט. לתיאום שיחת ייעוץ, אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים כאן כעת ונחזור אליך בהקדם.

שתפו את המאמר

הירשמו לניוזלטר משפט שלנו

וקבלו עדכונים וטיפים, תיהיו הראשונים לדעת כשמשהו מתפרסם

מאמרים נוספים

רשלנות רפואית באורטופדיה גרפיקה

רשלנות רפואית באורתופדיה

כשזה מגיע לטיפולים רפואיים מורכבים, תחום האורתופדיה הוא אחד מהנפוצים ביותר. פציעות, תאונות עבודה, מחלות כרוניות ושינויים פיזיולוגיים המגיעים עם הגיל הם רק כמה מהגורמים